dimecres, 18 de febrer del 2015

Intervenció al Claustre 22-5-2014, sobre reassignació PAS i departaments no estatutaris.

ACTA DE LA SESSIÓ DEL CLAUSTRE DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA DEL DIA 22 DE MAIG DE 2014.

Punt 3. Debat i aprovació, si escau, del Pla operatiu 2015 (document orientador de la política general universitària i del pressupost de l’exercici 2015

Carles Padilla Carmona dóna les gràcies al vicerector d’Economia per la seua presentació. Com sempre diu en el Consell de Govern, considera molt important que totes aquestes xifres siguen conegudes, públiques i que no només la comunitat universitària sinó el conjunt de la societat sàpia la situació financera i de tresoreria que pateix la Universitat. Es centra en dos aspectes del Pla operatiu, concretament en el punt tercer, pàgina 13, en què parla de recursos humans: “Objectiu: disposar d’una plantilla de PAS i de PDI ajustada a les necessitats de la Universitat de València”, objectiu amb el qual tots i totes som d’acord.
En la línia d’actuació 1 parla de “racionalització d’unitats organitzatives seguint el criteri de grandària mínima eficient a partir de l’anàlisi d’indicadors objectius”; es tracta de la reassignació del PAS que està pendent encara. I quant a la línia d’organització 3, “reorganització d’aquells departaments de grandària inferior a l’establit pels Estatuts de la Universitat de València”.
Quant a la reassignació del PAS, s’està fent un estudi de tota la plantilla: departaments, centres, instituts, serveis. Aquest estudi fa un mínim de quatre anys que s’elabora. Al desembre de 2012, en Consell de Govern, es va demanar que hi haguera una reunió amb representants de tots els centres, la Gerència i el Vicegerent de Recursos Humans, per tal d’informar de la marxa d’aquest estudi. Es va fer la reunió i es va arribar al compromís que aquest estudi, la seua negociació i les possibles propostes serien informades i consensuades amb la totalitat dels implicats. A data de hui, ha passat any i mig, hi ha pendent un concurs de trasllats i una oposició que es va convocar a partir de l’Oferta pública d’ocupació de 2011. Per tant, no queda temps pràcticament per a resoldre aquest tema. Demana i reclama per tant, que es reprenga urgentment el diàleg entre totes les parts implicades i que no es prenguen acords que puguen lesionar els drets assolits dels treballadors i treballadores.
En el segon punt, en què es parla de la reorganització de departaments que no arriben al mínim establert pels Estatuts, vol fer unes reflexions al voltant, especialment perquè en el document apareix per al 2015 com a “fase d’implantació”. Primera, l’article 19 dels Estatuts de la Universitat de València fixa en 18 el nombre mínim de professors o professores amb vinculació permanent i dedicació a temps complet per a crear o mantenir un departament. El encara vigent Reial decret 2360/1984, en canvi, fixa el nombre mínim de titulars i catedràtics en 12. Els nostres Estatuts, quan parlen de funcionaris, parlen d’almenys vuit funcionaris o funcionàries a temps complet, de manera que no complim tampoc rigorosament el Reial decret. No obstant això, considera que el problema no és de legalitat sinó d’oportunitat, ja que si no s’han aplicat els Estatuts durant anys en aquest punt, es pregunta si és ara el moment. Cal tenir en compte molt especialment el full de ruta que té el Ministeri, que es va plasmar en el conegut Informe d’experts, i que s’està materialitzant a colp de reial decret. Parlen d’alleugerir les estructures de la universitat, de reduir centres, departaments, titulacions, òrgans de govern, i a la llarga, universitats públiques, que és l’objectiu últim, al seu parer. Per tant, per a finalitzar demana prudència i que no s’aplique aquesta línia d’actuació núm. 3, com a mínim mentre continue en vigor la taxa de reposició del 10%.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada